Než zavoláte servis
Domácí kávovary
Mám nový kávovar a nefunguje nebo nesvítí displej?
Před prvním použitím strhněte ochranou folii na displeji.
Je nutné používat originál čistící prostředky Jura?
Ano určitě. Jura má vyvinuté čistící prostředky pro své kávovary, rozhodně nedoporučujeme neoriginální přípravky, nebo domácí čistění kávovar pomocí jedlé soby apod.
Co mám dělat, když kávovar předčasně ukazuje, že je zásobník na odpad plný?
Možná příčina: vyprázdnili jste zásobník při vypnutém přístroji. Pokud vytáhnete zásobník na odpad při vypnutém přístroji, přístroj to nezaznamená a počítadlo se nevynuluje. Vysypte zásobník při zapnutém přístroji a vysušte zadní kontakt na odkápávací misce.
Co mám dělat, když kávovar neukazuje na displeji, že je zásobník na odpad plný?
Možná příčina: vytáhli jste zásobník na odpad bez toho, abyste ho vyprázdnili. Pokud vytáhnete zásobník na odpad, počítadlo se vynuluje, je potřeba zásobník vyprázdnit.
Co mám dělat, když se zásobník na odpad nedá zasunout na místo?
1) Zkontrolujte, zda kávový odpad neblokuje zasunutí zásobníku, pokud ano, tak ho vyčistěte.
2) Vypněte kávovar vypínacím tlačítkem. Zasuňte odkapávací rošt bez zásobníku na odpad z kávy zpět do kávovaru. Zapněte kávovar a počkejte, až se nastaví do výchozí pozice (když už nevydává žádný zvuk). Vytáhněte rošt a zasuňte ho i se zásobníkem na odpad zpět do kávovaru.
3) Misku na puky vysypáváme vždy když je kávovar zapnutý.
Co mám dělat, když se nedá spustit proces čištění?
Možná příčina: přístroj je potřeba vyčistit a odvápnit. Odstranění vodního kamene má přednost. Spusťte proces odvápnění a až potom čištění.
Co mám dělat, pokud káva po procesu odvápnění není chutná?
1) Možná příčina: provedli jste proces odvápnění a nevyjmuli jste Claris filtr. Vyjměte Claris filtr a nasaďte nový.
2) Odvápňovali jste dříve, než stroj vychladl.
3) Vždy po odvápnění uvařte aleaspoň jednu kávu, kterou nebudete konzumovat.
Co mám dělat, když se tok kávy po předspaření zastaví?
Možná příčina: málo kávy ve spařovací komoře. Spusťte přípravu kávy ještě jednou. Pokud připravujete espresso z mleté kávy, nasypte jí více.
Co mám dělat, když káva kape, nebo vůbec neteče, kávovar vydává nestandartní zvuk a signalizuje, že je zavzdušněný a do odpadu padá suchá káva?
Možná příčina: Kávovar je ucpaný. Pokud používáte Claris filtr vyjměte ho a připravte kávu bez filtru. Pokud se problém již nevyskytuje: Claris filtr byl ucpaný. Nasaďte nový filtr. V případě, že zanesený Claris filtr byl málo používaný, propláchněte ho 1/2 – 1 litrem vody (nasaďte ho do zásobníku a spusťte odběr horké vody). Pokud toto nepomáhá, musíte použít nový filtr. Na noc nevylévejte z nádrže vodu. V případě, že problém nezpůsobil filtr, obraťte se na servis.
Co mám dělat, když káva teče slabým proudem, nebo jen kape z výpusti.
1) Možná příčina: Mlýnek je nastavený na jemné mletí. Nastavte mlýnek na hrubší mletí. Pokud to nepomáhá, postupujte podle bodu 2.
2) Možná příčina: Sítko je ucpané. Propláchněte 2x kávovar. Pokud to nepomáhá, spusťte čistící program (podle návodu). Pokud to nepomůže, je třeba kontaktovat servis.
Kávovar mi signalizuje CHYBA 8. Co mám dělat?
Váš kávovar vyžaduje servisní prohlídku a servisní vyčištění, případně je takto signalizována jiná chyba ve spařovací jednotce. Kontaktujte náš autorizovaný servis https://jura-servisni-centrum.cz/ pro zajištění opravy.
Mám nový kávovar a při prvním zapnutí neustále požaduje proplach (či otevření ventilu) a systém se nemůže naplnit. Co dělat?
Nalijte do nádobky na vodu teplou vodu a postup s naplněním systému opakujte. Při druhém proplachu již bude vše OK. Následně teplou vodu vylijte a do zásobníku doplňte studenou vodu a můžete začít s přípravou kávy.
Nejsem si jist nastavením? Kávovar hlásí jinou chybu než tady píšete.
Zavolejte na linku Jura 848 808 404. Poradí Vám, jak přístroj nastavit nebo opravit, vždy najdete to nejvhodnější řešení
Kde mohu nechat opravit kávovar Jura?
Servis kávovarů Jura je zajištěn formou svozu od zákazníka. Stačí Vám teď vyplnit servisní formulář http://jura-servisni-centrum.cz/ Jura a náš kurýr si u Vás přístroj vyzvedne a opravený Vám jej opět doručí.
Kde je nejbližší servis kávovarů Jura?
Autorizovaný servis kávovarů Jura je pouze jeden pro ČR, více na http://jura-servisni-centrum.cz/.
Poradna - Příslušenství
Co mám dělat, když se mléko při přípravě cappuccina (napěnění) jen ohřívá, nebo vzniká jen málo pěny?
A) Nevhodný typ mléka (pěna po krátkém čase spadne). Vyzkoušejte jiný druh mléka. Používejte studené mléko.
B) Napěňovací tryska, nebo auto cappuccinator je ucpaný, nebo špatně složený. Vyčistěte napěňovací trysku, nebo cappuccinator. Přesvědčte se, že je Auto cappuccinator správně složený. Pravidelně používejte čistič cappuccina.
C) Napěňovací tryska je v nesprávné poloze. Posuňte trysku dolů (přečtěte si návod na obsluhu).
Mléko se Cappuccinátorem nezpění. Co mám dělat?
Jsou možné dvě příčiny. První může být v ucpaném ventilku Cappuccinátoru, kterým je přisáván vzduch. Druhou možnou příčinou je špinavý Cappuccinátor, doporučujeme proto vyčištění Cappuccinátoru, případně jeho proplach pomocí roztoku čistič cappuccina, který naleznete v produktech-příslušenství-chemie. Více informací naleznete také na stránkách www.jura-servis.cz v sekci péče o kávovary.
Je možné ovlivnit teplotu mléka při ohřívání profi cappuccinátorem?
Ano, pokud je kávovar vybaven profi cappiccino systémem. Teplota je ovlivnitelná natočením otočného voliče. Čím více je vodorovně, tím je teplota vyšší, naopak svislá poloha znamená nižší teplotu.